Interimskonsult inköp

Min huvudinriktning idag är att som interimskonsult tillfälligt bemanna positioner som inköpschef eller strategisk inköpare.

Nyligen genomförda uppdrag

Mycronic AB (2016-2017): Interimskonsult som Strategic Purchasing Manager, uppdrag på 60-80 % fr o m mars 2016 t o m maj 2017. Inledningsvis var mitt ansvarsområde elektronik, direkt material för produktionen. Efter en tid gjordes en omorganisation och jag tog över ansvaret för alla indirekta inköp. I den rollen har jag lett, slutfört, påbörjat upphandlingar, förvaltat eller förhandlat avtal inom följande områden:

  • IT-system för Product Lifecycle Management (PLM),
  • IT-system för Customer Relationship Management (CRM),
  • IT-system för Enterprise Resource Planning (ERP),
  • konsulttjänster QlikView,
  • licenser TeamViewer,
  • support Infoware (metakatalog),
  • skrivare,
  • telefoni,
  • interimskonsulter,
  • taxiresor,
  • resebyråtjänster,
  • hotell,
  • flygresor,
  • Facility Management,
  • kemikalier,
  • konsulttjänster kemikaliekontroll,
  • avfallshantering,
  • frakter,
  • produktutvecklingsavtal (D2S),
  • frankeringsmaskin,
  • marknadskommunikationsmaterial,
  • kontors- och konferensrumsinredning,
  • leasingbilar och
  • mediciner.

Vidare har jag bidragit till att dra upp riktlinjerna för de olika kategorierna inom området indirekta inköp och etablerat processen för beställning av interimskonsulter.

Stora Enso AB (2015-2016): Interimskonsult som Strategic Purchasing Manager inom IT, heltidsuppdrag under sex månader. Ledde, slutförde respektive påbörjade upphandlingar, förvaltade eller omförhandlade avtal inom följande områden:

  • Laboratory Information Systems,
  • Knowledge Management Tools,
  • Sustainability software och
  • lösningar för eArchiving samt av
  • datorer och
  • skrivare.

Kontakta mig gärna för en förutsättningslös diskussion om ett samarbete.